مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

نمی دانم چقدر با شرکت زوهو آشنایی دارید در هر صورت نکات جذابی در این شرکت هست که قابل تامل است اما بطور خلاصه وار با ویژگی هایی که باعث شده این شرکت طی چند سال به یک ابرشرکت در حوزه فناوری اطلاعات مبدل شود آشنا شوید:

زوهو یک شرکت تماما هندی است دفتر مرکزی آن در “چنای هند” است یک منطقه خوش آب و هوا و البته بسیار سرسبز و جنگلی، از آن مکانهای بکر  دیدنی، هندی ها زوهو را گوگل هند می نامند حتی رنگ بندی لوگوی آن هم شبیه گوگل است با اینکه این شرکت در آمریکا و در “سیلکون ولی” نیست اما زوهو یکی از سه شرکت جهان به همراه گوگل و مایکروسافت است که یک مجموعه کامل نرم افزارهای اداری مبتنی بر ابر را ارائه می دهد.

Zoho یک شرکت بی نظیر است. کاملا خصوصی است. هرگز با بودجه خارجی کسب و کار خود را افزایش نداد. این شرکت بیش از پنجاه محصول از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک تا سیستم های مدیریت IT  را در شرکت های Fortune ۵۰۰ به فروش می رساند. این شرکت اولین سیستم عامل کسب و کار دنیا را ارایه داد یک محیط ابری کامل با پوشش تمام ابزارها و نرم افزارهای کاربردی ویژه کسب و کار سازمان که نامش را گذاشت OS ONE یا سیستم عامل یک!

جالب است بدانید، ۱۵٪ از نیروی کار حرفه ای زوهو فاقد مدرک دانشگاهی هستند. زیرا زوهو به شدت معتقد است که بهترین راه برای یادگیری مهارت، انجام آن کار است، زیرا شما هنگامی که در معرض مشکل قرار گرفتید، با توجه به زمان کافی، راه‌حل را پیدا خواهید کرد…!

زوهو زبان برنامه نویسی سفارشی خودش را ساخته و کامپایلر آن توسط زنی طراحی و ساخته شده که هرگز به دانشگاه نرفته! این شرکت مملو از افراد فوق العاده باهوش است اگرچه بسیاری از آنها مدرک و یا اعتبار لازم برای طراح یا مهندس بودن را نداشتند اما آنها در زمینه کاری خود، فعالیت های خارق العاده ای انجام می دادند. فرقی نمی کند شما از کجا هستید یا از چه مدرک دانشگاهی برخوردار هستید. تنها چیزی که مهم است چقدر شما مایل به یادگیری هستید، همین!

زن ها حتی با سارای در محل شرکت حضور دارند این یعنی راحترین پوشش و محلی ترین، به دور از چارچوب ها و شیک پوشی های سازمانی اتو کشیده! در حالی که، Zoho یک شرکت هندی در آسیا است اما از روز اول همیشه بین المللی ظاهر شده. آقای سریدار ومبو مدیرعامل زوهو می گوید: “کسب درآمد یک دلار آسانتر از یک روپیه است.”

آنها می گویند تجارت نرم افزار مانند تجارت فیلم است و برای ساختن هر چیزی با ارزشی، تلاش و زمان زیادی هم لازم است. Zoho CRM، پرچمدار محصول Zoho، که در ۱۴ سال گذشته در حال توسعه است. مجموعه مالی Zoho ، یکی از آن محصولات نرم افزاری است که شش سال طول کشید تا به بهترین نرم افزار حسابداری ابر در هند تبدیل شود.

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x