بصورت تیتروار #ITIL را سریعتر درک کنید بدون برداشت نادرست:
اول اینکه ITIL، نرمافزار نیست، چارچوب است!
چارچوب ITIL، استاندارد نیست. بلکه مجموعهای از بهترین تمرینات است!
مدرک ITIL برای سازمانها نیست، بلکه برای اشخاص است!
هیچ شرکت ثالثی، هیچ سازمانی را برای نداشتن ITIL ممیزی نمیکند!
چارچوب ITIL، تنها چارچوب مدیریت خدمات نیست، بلکه یکی از آنهاست!
چارچوب ITIL، محبوبترین و پرکاربردترین چارچوب مدیریت خدمات است!
چارچوب ITIL، صرفاً برای فناوری اطلاعات نیست بلکه هر واحد خدماتی میتواند از این چارچوب استفاده کند!
مالکیت معنوی ITIL بر عهدهی بنیاد Axelos است!
چارچوب ITIL رایگان نیست، بلکه برای هر کسب مدرک هر سطح و نرمافزار پیادهسازیاش باید هزینه کنید.
نرمافزارهای پیادهسازی ITIL، ارزان نیستند!
نرمافزارهای BPMS، سیستمهای اتوماسیون اداری، نرمافزارهای Ticketing و یا Task-Management و نرمافزارهای CRM، جزو نرمافزارهای پیادهسازی ITIL محسوب نمیشوند!
هر نرمافزاری که ادعا کند نرمافزار پیادهسازی ITIL است لزوماً درست نیست بلکه باید آنچه ارایه میکند توسط PinkVerify تایید شده باشد.
چارچوب ITIL نسخه ۱ تا ۳ بر مبنای فرایند عمل میکرد اما ITIL نسخه ۴ بر اساس تمرین!
بیش از ۳۰۰۰ نفر در انجمنهای تحقیق و توسعهی ITIL کار میکنند!
بیش از ۱۶۰ مدیر و کارشناس روی موضوعات و سرفصلهای این چارچوب اعمال نظر میکنند!
ملاک ارزیابی نرمافزارهای پیادهسازی ITIL، بر اساس تعداد تمریناتی است که آن نرمافزار پشتیبانی میکند.
شرکت PinkVerify تنها مرکز رسمی است که تطابق تمرینات ITIL با نرمافزارهای پیادهسازی ITIL را تایید میکند.
از بین بیش از ۳۰ نرمافزار پیادهسازی ITIL که قبلاً توسط شرکت PinkVerffy برای ITIL نسخه ۳ تصدیق شدهاند تاکنون تنها ۸ مورد از آنها منطبق با ITIL نسخه ۴ هستند. نرمافزار سرویس دسک پلاس شرکت Manageengine یکی از این ۸ مورد در جهان است.