چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان قرارداد]

چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان قرارداد]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هر کسب‌وکاری برای ادامه‌ی حیات به‌شدت وابسته به خدمات و محصولات شرکت‌های دیگر است. این یعنی شرکتی می‌تواند چیزی را بخرد می‌تواند و یا چیزی را بفروشد. در این میان قراردادهای زیادی بین سازمان‌ها ردوبدل می‌شوند. لزوم نگهداری قراردادها در یک مکان مرکزی، اطلاع‌رسانی به کارشناسان قرارداد و پیمانکاران و یا خریداران جهت اطلاع از انقضای آن مقوله‌ای هست که نباید نادیده گرفت. فارغ از این‌که نوع قرارداد و موضوع آن درزمینه‌ی فناوری اطلاعات است یا درزمینه‌ی فضای سبز، درهرصورت تمامی قراردادها در سرویس دسک را می‌توان درج، ثبت و رهگیری کرد.
این یعنی کارشناسان امور قراردادها با توانایی افزودن الحاقیه، تمدید قرارداد، مشخصات فروشندگان و دارایی‌ خریداری‌شده از ناحیه آن قرارداد و درج مستقیم آن به لیست دیتابیس دارایی‌های سازمان به‌طور خودکار قادر خواهند بود تا بر اساس نقشه روابط Relationship دیدی ۳۶۰ درجه نسبت به روابط دارایی‌ها با Vendor-ها و… را داشته باشند. ضمن آن‌که نرخ خرابی‌های روی یک دارایی خریداری‌شده از یک قرارداد به کارشناسان امور قراردادها این ذهنیت را خواهد داد تا فروشندگان را ارزیابی و ممیزی کنند. این برای انتخاب بهترین طرف‌های قرارداد بسیار لازم است. این یعنی کارشناسان امور قرارداد با تمام تمرینات ITIL درگیر هستند آنان با بررسی نرخ خرابی‌ها، تغییرات روی دارایی‌ها و اقلام پیکربندی خریداری‌شده نظارت بر عملکرد فروشندگان ازنظر مالی و کیفی و مدیریت قرارداد و… سریع‌تر می‌توانند سازمان را به بهبود مستمر برسانند. کارشناسان امور قراردادها بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید