چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان قرارداد]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هر کسب‌وکاری برای ادامه‌ی حیات به‌شدت وابسته به خدمات و محصولات شرکت‌های دیگر است. این یعنی شرکتی می‌تواند چیزی را بخرد می‌تواند و یا چیزی را بفروشد. در این میان قراردادهای زیادی بین سازمان‌ها ردوبدل می‌شوند. لزوم نگهداری قراردادها در یک مکان مرکزی، اطلاع‌رسانی به کارشناسان قرارداد و پیمانکاران و یا خریداران جهت اطلاع از انقضای آن مقوله‌ای هست که نباید نادیده گرفت. فارغ از این‌که نوع قرارداد و موضوع آن درزمینه‌ی فناوری اطلاعات است یا درزمینه‌ی فضای سبز، درهرصورت تمامی قراردادها در سرویس دسک را می‌توان درج، ثبت و رهگیری کرد.
این یعنی کارشناسان امور قراردادها با توانایی افزودن الحاقیه، تمدید قرارداد، مشخصات فروشندگان و دارایی‌ خریداری‌شده از ناحیه آن قرارداد و درج مستقیم آن به لیست دیتابیس دارایی‌های سازمان به‌طور خودکار قادر خواهند بود تا بر اساس نقشه روابط Relationship دیدی ۳۶۰ درجه نسبت به روابط دارایی‌ها با Vendor-ها و… را داشته باشند. ضمن آن‌که نرخ خرابی‌های روی یک دارایی خریداری‌شده از یک قرارداد به کارشناسان امور قراردادها این ذهنیت را خواهد داد تا فروشندگان را ارزیابی و ممیزی کنند. این برای انتخاب بهترین طرف‌های قرارداد بسیار لازم است. این یعنی کارشناسان امور قرارداد با تمام تمرینات ITIL درگیر هستند آنان با بررسی نرخ خرابی‌ها، تغییرات روی دارایی‌ها و اقلام پیکربندی خریداری‌شده نظارت بر عملکرد فروشندگان ازنظر مالی و کیفی و مدیریت قرارداد و… سریع‌تر می‌توانند سازمان را به بهبود مستمر برسانند. کارشناسان امور قراردادها بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x