مدیریت فناوری اطلاعات و چارچوب ITIL

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آدمِ عوضی!

آدمِ عوضی عنوان رمان جدیدی است که در تضاد با آدم حسابی نوشتم. برعکس آن یکی که مجوز چاپ نگرفت و مجبور شدم یکجا در سایتم قرارش بدهم، این یکی هنوز به اداره‌ی ارشاد و تیغ سانسور نرسیده! نمی‌دانم چه سرنوشتی خواهد داشت. سعی می‌کنم هر روز قسمت‌هایی از آن را در سایتم، کانال لینکداین و تلگرام منتشر کنم متاسفانه امکان نشر آن بدلیل حجم صفحات در اینستاگرام مقدور نشد. در کانال تلگرام https://t.me/Soroushane یا وب‌سایت منتظر حضور گرمتان هستم. تگ #آدم_عوضی را فالو کنید تا جریان سریالی‌اش را از دست ندهید. خوشحال می‌شوم نظراتتان را درباره این رمان در سایتم و زیر هر قسمت از آن قید فرمایید و اگر مشتاقید پیش‌بینی کنید که در قسمت‌های بعد، داستان چگونه خواهد بود. این داستان بلند، یک جریان ترسناک در فضایی بسیار تاریک و البته خشن و گاهی عاشقانه دارد لذا پیشنهاد می‌کنم افراد زیر ۱۶ سال آن را مطالعه نکنند. ممنونم از همراهی‌تان. در هرصورت چه باشید چه نباشید باعث افتخارید.

می 4, 2022

مدیریت فضا!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیریت فضا نه از نوع کیهانی بلکه از نظر فضای سازمانی یکی از مباحث جالب در مدیریت خدمات سازمانی است […]
می 1, 2022

سیلو دربسته نباشید!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه از اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربیات نباید واهمه داشت. اوضاع اسفبار اقتصادی کشور و نبود امنیت شغلی مزید بر وجود سیلوهای […]
آوریل 23, 2022

الکی نیرو استخدام نکنید!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه همیشه جذب و تزریق نیروی جدید به کسب‌وکار، ایده‌ی مناسبی نیست و سبب بهبود نمی‌شود. براساس قانون پارکینسون پروژه به […]
آوریل 19, 2022

پوآرو شوید!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه عزیزانی هستند که با اهمیت رابطه آشنایی زیادی ندارند، البته نه روابط عاشقانه و شخصی. روابطی بین اقلام پیکربندی در […]
آوریل 12, 2022

مدیریت انتشار و مدیریت استقرار

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه این دو موضوع مهم همواره جزو دغدغه‌های توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و پشتیبانان آن‌ است: موضوع انتشار یا Release و موضوع استقرار […]
آوریل 6, 2022

تحول دیجیتال کرونایی!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه طبق مطالعه و ارزیابی که در سال 2019، توسط فوربس انجام‌شده بیش از 900 میلیارد دلار برای تحول دیجیتال در […]
آوریل 6, 2022

سوارکاری با ITIL؟

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه واقعاً ITIL به ما چه چیزی می‌دهد؟ این پرسش بسیاری از مدیران و کارشناسان ارائه‌ی خدمت است. فارغ از تمرینات […]
مارس 15, 2022

فرایند!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه آقای Jan van Bon، مطلب جالبی در خصوص تعریف “فرایند”دارد.در تمامی کسب‌وکارها، یکی از عبارت‌های پرتکرار که وِرد زبان همه است […]
مارس 11, 2022

یک درگاه با یک طعم!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه پورتال سلف‌سرویس یا درگاه خودخدمتی، جایی است که قرار است تمامی خدماتی که مدنظر کاربران است در آن‌جا عرضه شود […]
مارس 3, 2022

زمان در ITIL

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه چند چیز کلیدی در مدت‌زمان رسیدگی به یک درخواست در ITIL و هنگام تعریف SLA باید همواره مدنظر داشته باشید:1.    حضور […]
مارس 2, 2022

درگاه‌های پراکنده در یک نقطه!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه درگاه‌های پراکنده در یک نقطه!اگر راهکار ITIL و یا ابزار سرویس دسک را پیاده‌سازی کرده‌اید اما حتی آن را در […]
مارس 1, 2022

نیروی واکنش سریع!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه کارشناسان لایه‌ی پیشخوان، نیروهای واکنش سریع‌اند. اولین پاسخ آنان به درخواست‌ها، به معنای حضور پشت میز و گله از گردن […]
فوریه 27, 2022

CI و Asset

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه دو عنوان رایج در مدیریت خدمات فناوری اطلاعات هست بنام دارایی(Asset) و قلم پیکربندی (Configuration Item یا CI).مدیریت پیکربندی یعنی […]
فوریه 27, 2022

طراحی سرویس

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه در هنگام طراحی سرویس در ITIL این نکته را مدنظر داشته باشید که جنس و ماهیت خدمت بر دو اساس […]
فوریه 27, 2022

مدیریت ریسک!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه مدیریت ریسک جزو لاینفکی از مدیریت تغییر است. در چارچوب ITIL مدیریت ریسک، اساس کار تغییرات است. پذیرش ریسک، فقط […]
فوریه 19, 2022

تصمیم‌گیری!

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه توانایی هر فرد و هر سازمانی مستقیماً با تصمیماتی که می‌گیرد دیده می‌شود. توانایی تصمیم‌گیری یعنی جایی که اقدامی در […]
فوریه 8, 2022

یک مشکل آبی اما سیاه!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه سال‌ها قبل که تکنسین پشتیبانی کاربران بودم یک روز اتفاق جالبی افتاد. باید یک کامپیوتر برای کاربر جدیدالورود آماده می‌کردم. […]
فوریه 4, 2022

چرا سرویس؟

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه چرا دنیا به سمت سرویس(خدمت) پیش رفته؟ چرا امروزه هر چیزی باید به شکل سرویس درآید؟ چرا برای ارائه‌ی سرویس […]
فوریه 3, 2022

چارچوب ITIL برای همه! [ارائه دهندگان خدمات اینترنت]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه شرکت‌های خدمات اینترنتی، سرویسی که ارائه می‌کنند جزو اساسی‌ترین سرویس‌های جهان امروز است چه اپراتورهای مخابراتی و یا تلفن همراه […]
فوریه 2, 2022

چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان مراکز داده]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه مراکز داده، یا دیتاسنترها قلب تپنده‌ي فناوری کسب‌وکارهای امروزی است. بدون آن‌ها چیزی برای عرضه وجود ندارد. این مراکز شبیه […]
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید