با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

گفتم که دگرگونی هزینه دارد. نمی‌شود تخمه شکست و تلویزیون دید و منتظر دگرگونی بود. نمی‌شود فقط بنشینی و عنوان هدف را زمزمه کنی. ساختار شکست کار یا Work Breakdown Stracture یعنی خرد کردن یک پروژه‌ی بزرگ به کارهای جزئی و کوچک.
هر کاری در جهت انجام پروژه موثرست. وقتی کاری در جهت اجرای پروژه باشد حاوی ارزش است. مهم نیست ارزش کوچکی دارد یا بزرگ. مهم این است که آن کار مالک دارد، زمان دارد و چرخه‌ی حیات دارد از لحظه‌ی ایجاد کار تا زمان تکمیل آن. هرکاری که شروع شود و بخوبی بسته شود پس ارزشمند است. حتی ممکن است یک نفر چندین کار انجام دهد یا فقط یک کار. این بسته به توانایی او دارد.
هر کاری هزینه‌ای دارد گاه مالی، گاه حیثیتی، گاه جسمی. برای بدست آوردن چیزی باید چیزی خرج کرد. اساسأ رؤیایی بدست نمی‌آید مگر آنکه رؤیایی قربانی آن شود.
یک نفر باید آتشی برافروزد، یک نفر باید تابه‌ای بیاورد، یک نفر مواد اولیه را فراهم کند، یک نفر اینها با هم درآمیزد، یک نفر خوب هم بزند، یک نفر طعم‌دارش کند تا حلوایی بدست بیاید که کام همه را شیرین کند. مشتاقان زیادی منتظر چشیدن این حلوا هستند، حلوای بزرگی که توسط یک نفر درست نمی‌شود! باور کنید با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی‌شود.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x