جنگ و صلح!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کار وزیر جنگ، صلح است!

#کاریکلماتور #واژه_گردان

پانوشت:
عناوینی که بر روی پیشانی بسیاری درج‌شده دقیقاً به معنای همان چیزی نیست که باید باشد. اساس هر کاری اگر درست درک شود می‌تواند با عنوانش متفاوت باشد و البته کار را بهتر به سرمنزل مقصود برساند. این یعنی نتیجه مهم است نه چیزی دیگر.
لزوماً کسی که فوت‌وفن مبارزه را بلد است کسی نیست که از دعوا پرهیز می‌کند! بلکه در بهترین حالت، دنبال دعواست و قطعاً یک‌مشت می‌خورد حتی اگر دو مشت نثار صورت دیگری کند. جدل نکردن خودش، بزرگ‌ترین فن از مبارزه است. ازاین‌رو کسی که این فن را بلد است دقیقاً هنر مبارزه را به‌خوبی آموخته. چه او را بورس‌لی بدانیم، چه وزیر جنگ، چه وزیر دفاع، هنر مبارزه در نبرد کردن نیست بلکه در پیشگیری از نبرد است! اگر مسلح به هر نوع ابزار و جنگ‌افزاری باشی، اگر قدرت و آمادگی جسمی بالایی داشته باشی و اگر فرمانده‌ی همه‌فن‌حریفی در میدان جنگ باشی، اما ندانی که صلح، بزرگ‌تر از جنگ است، فرقی با یک آدم بی‌فکر نداری.
صلح، وظیفه‌ی وزیر جنگ است. این سیاسی‌ترین و نظامی‌ترین تخصصی است که باید او داشته باشد. اما بسیاری را می‌بینیم جنگ را برای جنگیدن و جنگیدن را برای پیروزی می‌خواهند درحالی‌که جنگ، یک رنج دوسویه و بی‌پایان است که هیچ‌گاه برنده‌ای ندارد.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x