سریع‌تر باید زندگی کرد یا بیشتر؟

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فناوری اطلاعات قلب تپنده‌ی کسب‌و‌کارهای امروزی است چه در حد داشتن یک صفحه‌ در شبکه‌ی اجتماعی باشد چه یک شبکه‌‌ی پیچیده‌ی مِش!
فناوری، شاهراه زندگی امروزی است.
از شبکه‌ی شخصی PAN(Personal Area Network) تا شبکه‌ی جهانی GAN(Global Area Network) همگی یک چیز را فریاد می‌زنند که بدون شبکه‌سازی بر بستر فناوری نمی‌شود زندگی کرد.
دیگر برندها به واسطه‌ی داشتن ساختمان‌ها و فروشگاه‌هایی با ویترین‌های بلند نیستند که موفقند. امروزه یک نفر با لباس زیر توی خانه، یک برند محبوب است. بی آنکه پایش را از خانه بیرون بگذارد. بدون فناوری بر بستر اینترنت و بدون شبکه سازی، دنیا به همان شیوه‌ی مرسوم گذشته بود.
اینکه این خوب یا آنچه که در قدیم داشتیم همگی بستگی به اهمیت زمان دارد. فناوری کاری کرده که بیشتر به ارزش زمان پی ببریم و برای خلق یک برند، مجبور نشویم روی سنگ‌ها سال‌های زیادی با چکش، خط میخی بنویسیم!
امروزه بیشتر از هر زمانی دیگر، ارزش زمان را مردم حس کرده‌اند.
زمان اکنون، چیزی است که می‌خواهیم همیشه در کسری از ثانیه در اختیار داشته باشیم. زمان، بی‌نهایت است اما با این وصف هنوز زمان کم داریم، در حقیقت عمر کوتاهی داریم و از ترس خرج شدن بی‌رویه‌ی این زمان، بیشتر می‌دویم. ولو اینکه کمتر شاد باشیم.
وسعت شبکه‌‌ی ارتباطات زندگی که به پهنای PAN است را می‌توان به وسعت GAN رساند بسیار سریعتر از هر زمانی. اما آیا بیشتر زندگی می‌کنیم!؟ آیا بیشتر عمر می‌کنیم!؟ ما با فناوری فقط داریم سریع‌تر زندگی می‌کنیم!
من ندیدم در این عصر با این‌همه تکنولوژی کسی بیشتر از زمان مقرر عمر کرده باشد و یا زندگی!
شاید روزی بتوان با آسودگی خاطر و بی‌رویه و بدون ترس از هدر رفتن زمان، آ‌ن را هرچقدر دوست داشتیم خرج کنیم با هر سرعتی که می‌خواهیم. در کنارش بتوان بیشتر زندگی کرد، نه فقط سریع‌تر!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x