مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

نظم جهانی، پول مشترک (دلار)، زبان مشترک (انگلیسی) و…

چیزهایی در جهان ایجاد شد که سبب انسجام کشورها گردید و نظمی به تبادلات مالی و زبانی و ارتباطی داد.

جهان شد یک دهکده، چیزهایی خلق شدند تا یکپارچه‌سازی را آغاز کنند نظیر: استانداردها، دستورالعمل‌ها، قوانین بین‌المللی، سازمان‌ها، دادگاه‌ها و… این ها چیزهایی هستند که سبب یکسان‌سازی خیلی روال‌ها، فرایندها، قوانین و امور و .. شد اما مالکیت اکثر این اشتراک‌ها متعلق به یک یا چند کشور متعهد یا غیرمتعهد است که بر تمام جهان تحمیل و یا پیشنهاد شده ….!

اعمال قدرت مالک یا مالکان یک وجه اشتراکی، سبب تحمیل قدرت و استعمارگری شد مثلا “دلار” بعنوان یک واحد پولی مشترک و جهانی در عرصه تجارت‌جهانی و سیاست به رخ کشیدن قدرت و استعمارگری آمریکا را عیان کرده به نحوی که با استفاده از آن قادر است تا اقتصاد اکثر کشورهای دنیا را با تلنگری بالا و پایین کند. شواهد بسیاری است که تمامی نظم جهانی فعلی در حال انحطاط و سقوط است. زیرا بشر به دنبال راهکار بهتر و جایگزین کردن این نظم جهانی فعلی است…

تفاوت‌ها و فرهنگ‌ها و تناقض‌ها جذابیت انسان روی کره‌ی خاکی را نشان می‌دهد… اما امروزه حفظ تفاوت ها بیشتر از یکسان‌سازی‌های تحمیلی مورد توجه نیست در عوض دنیا به دنبال اشتراک‌های فراگیر عمومی است چیزی که متعلق به هیچ کشور و فرهنگی نباشد…

 چیزی که جهان آینده به آن نیاز دارد حفظ تفاوت ها علیرغم یک اشتراک جهانی که متعلق به کسی نیست و جهان برای خلق و تکمیل آن قدم برداشته باشد:

مثلا:

  • یک پول آزاد و جهانی رمزارزها شبیه :”بیت کوئین”
  • یک زبان آزاد و جهانی شبیه: “اسپرانتو”
  • یک ارتباط آزاد و جهانی شبیه: “اینترنت”
  • یک سیستم‌عامل آزاد و جهانی شبیه “لینوکس”

… و هزاران چیز آزاد و جهانی که جهان تشنه آن است…. هرچه هست جهان به سمت یک نظم جهانی مشترک و عمومی پیش می رود که متعلق به هیچ کشوری و فرهنگ و تمدنی نیست.. آینده نظم جهانی لذتبخش و دیدنی است….

به نظر شما بشر آینده به چه چیزهای آزاد و جهانی نیاز دارد..!؟

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x