مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

نقد کردن دیگران کاری ندارد، فقط باید تا بانک بروی!

#کاریکلماتور #واژه_گردان

پانوشت:

هر آدمی قیمتی دارد و اعتباری، چیزی شبیه چِک! می‌شود نقدش کرد، گاهی خیلی ارزان و گاهی ارزشمندتر از آن!

همیشه ناقد خوب، عاقد پیوند ما با تلاش بیشتر است، برای رشد و بهبودی!

برخی نگاه منفی دارند. تردید نکنید که اینان اگر از آدم‌های خوش‌بین بهتر نباشند، بدتر هم نیستند. نگاه منفی جنبه‌ی محافظه‌کاری و بدبینی است؛ یعنی حتی اگر همه چیز از نظر ما هارمونی و هماهنگی دارد، از نظر او یک چیزی درست سرجایش نیست! وجود چنین آدم‌هایی با چنین نگاهی در زندگی و برای اصلاح خیلی از چیزها ضروری است. همیشه تشویق و به‌به و چه‌چه، سبب بهبود نمی‌شود. یک آدم خوش‌بین در هر حالتی تعریف می‌کند و شما را ترغیب. اما یک آدم بدبین است که باعث می‌شود بیشتر دقت کنید؛ حتی اگر چیزی بگوید از غیب!

او گاهی با علم به مشکل، کمک‌ می‌کند تا بیشتر تلاش کنید و بهتر باشید؛ گاهی نیز بی‌آنکه بداند یا بی‌‌آنکه قصدش اصلاح و بهبود شما باشد، باز هم تنها کسی است که کاری می‌کند تا فکر نکنید این جاده، یک‌طرفه است و هر طور که می‌خواهید می‌توانید در آن برانید، باید حواستان باشد که از روبرو، یک کامیون کهنه و درب‌و داغان، ترسناک و غول‌پیکر حتی با یک راننده‌ی مست یا نفهم در حال نزدیک شدن است! با لحاظ کردن چنین چیزی، منظم‌تر و درست‌تر رانندگی خواهید کرد!

اگر به‌به، مشوق ما برای ادامه دادن است؛ اَه‌اَه، اطمینان از درستی ادامه‌ دادن‌هاست! برخی می‌گویند یک نقد خوب، گره‌گشاست و یک نقد بد گره‌‌ی کور. هر چیزی که بازگوکننده‌ی اِشکال، خطا، برداشت و رفتار ما باشد سبب رشد ما می‌شود، فقط یک شرط لازم دارد و آن آستانه‌ی پذیرش نقد است! در غیراینصورت با تمام وجود جبهه می‌گیریم و ناقد را سر جایش می‌گذاریم؛ وقتی او را سرجایش گذاشتیم، دقیقاً ما هم همان‌جایی خواهیم بود که هستیم! برای بهبود، باید بازخورد منتقدین را گرفت زیرا هیچ سخنی، هیچ کاری و هیچ رویه‌ای از بدو تولد، درست نبوده و نیست.

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x