هادی احمدی (سروش):

بچه‌هایی که توی حوزه‌ی بازاریابی و تبلیغات محیطی کار می‌کنند خوب می‌دانند هزینه‌ی اجاره‌ی یکماهه‌ی یک بنر در یک خیابان پرتردد چقدر سرسام‌آورست؛ ارقام چندصدمیلیونی.
هزینه‌هایی که هر کسب‌وکاری از پس قیمتش برنمی‌آید. بخصوص در این شرایط وخیم اقتصادی مملکت.
اکثر جانمای این تابلوها و بنرها، توسط شهرداری به پیمانکار خصوصی (خصولتی البته و از خودشان) واگذار شده. تصور کنید که اکنون در سراسر شهری مثل تهران (بدون درنظر گرفتن شهرهای دیگر و بزرگراه‌ها)، در عرض و طول صدها خیابان، مملو از بنرهای تبلیغاتی نظام است و ماهها نقش بر قاب‌اند. پیام‌هایی که نقش بر آب‌اند!
این یعنی هدررفت میلیاردها تومان و پر کردن جیب پیمانکاران و شهرداری به قیمت تلاش بر عوام‌فریبی و تغییر افکار عمومی!
با تصویر یک قهرمان ساختگی و فرمایشی، یک جمله‌ی عامه‌فریب و یک ستیز لفظی.
حتی اگر آنها را مردم آتش بزنند باز فردا یکی دیگر را نصب می‌کنند.
×××
کرور کرور پول، به خاک‌عظمی می‌رود.
میلیاردها تومان و دلار صرف بقای چیزی می‌شود که بقای چیز دیگری را نمی‌خواهد. از همین بنرها، از رشوه‌های کلان به رسانه‌ها و سیاسیون و لابی‌های خارجی، شبکه‌های پرتعداد تلویزیونی و ماهواره‌ای، عوامل سایبری حقوق‌بگیر و...
تا دلت بخواهد پول هدر می‌رود...
×××
فرق ما مردم با حکومت در این است که: آنان پول هدر می‌دهند برای بقا؛ ما عمر هدر می‌دهیم برای فنا!
#مهسا_امینی #محمود_احمدی
www.Soroushane.ir


0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب در سمت چپ صفحه هست دوست داشتی به اشتراک بگذار!
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x