آیفونیسم و داعشسیم!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

ما با دو تفکر ارزشی بسیار پرنفوذ در جهان مواجهه هستیم، اولی آیفونسیم که دارنده‌ی آن را صاحب ارزش می‌کند. نوآوری، وابستگی سخت‌افزار و سیستم‌عاملش و طراحی مهندسی شده، به شکل متعصبانه‌ای نفوذ بسیاری در جهان دارد، آنگونه که اپل را به درجه‌ی ارزشمندترین شرکت جهان رساند.
از سویی، دومی یک گروه شبه‌نظامی است با نوآوری در جنایت، جنگ‌افزارها و طراحی مهندسی شده مبتنی بر تبلیغات و رسانه و ساختار ایدئولوژیک متعصبانه‌اش نفوذ زیادی در جهان و البته بیشتر خاورمیانه داشت؛ آنگونه که داعش را به درجه‌ی وحشی‌ترین گروه تروریستی ملقب کرد.
قیاس این دو محلی از اعراب ندارد ولی از جهات فوق شبیه‌اند، یعنی خلق ارزش، ترویج تعصب، و ساختار منحصر و مهندسی شده همراه با سرعت در نفوذ؛ با این تفاوت که اولی دنیا به سمت آرامش برد و دومی بسوی ناآرامی. یکی برای خلق ارزش مثبت و ديگری برای خلق ارزش منفی.
×××
داعش با پشتوانه‌ی مالی و نظامی و اشراف اطلاعاتی باید خلق می‌شد تا به شکل برق‌آسایی تصرفات بسیاری را بدست بیاورد. تا اهداف جمهوری‌اسلامی و نفوذش را در خاورمیانه افزایش و راه را برای هلال شیعی تسهیل کند.
داعش بظاهر وهابی و ضدشیعه، بیشتر از آنکه شیعه کشته باشد، ایزدی، مسیحی و سنیان را کشته، شیعه‌کشی کمتر نه بخاطر تلاش حکومت، بلکه بخاطر رویکرد پنهان داعش و حکومت بود.
داعشی که بهانه‌ای برای فرستادن نیروهای شیعی به سوریه شد تا جلوی سقوط دیکتاتوری بشاراسد را بگیرند.
بهانه‌ای شد تا حشدالشعبی در عراق ایجاد شود.
بهانه‌ای شد تا راه برای انتقال سلاح به لبنان و تجهیز بیشتر حزب‌‌الله مقدور شود‌.
بهانه‌ای شد تا اسرائیل در تنگنای بیشتر باشد و آرزوی نابودی اسرائیل به حقیقت نزدیک شود.
بهانه‌ای شد تا چیزی بنام نیروی قدس بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد و با بازی رسانه‌ای و ساخت یک ابرقهرمان، چهره‌ی بظاهر ضدتروریستی جمهوری اسلامی به جهان مخابره شود‌.
بهانه‌ای شد تا میلیارد دلار خرج توسعه‌ی وسیع و طلا اندود کردن حرم شیعیان شود و شیعه‌گری را بیشتر به رخ جهان بکشند.
بهانه‌ای شد تا استخوان لای زخم نفوذ آمریکا در عراق و خاورمیانه باشد.
بهانه‌ای شد تا مردم ایران فریب بخورند که مدافعان حرم برای امنیت مرزهایشان جان‌نثاری می‌کنند.
بهانه‌ای شد تا عراق روی آرامش نبیند و تمام منطقه در آشوب بسوزد بجز ایران امن!
بهانه‌ای شد تا کردهای سوریه و عراق را از فکر ساخت یک کشور کردی بعد از سقوط صدام و سقوط احتمالی بشاراسد برحذر دارنـد.
×××
داعش، برای هرکس آب نداشت برای جمهوری اسلامی نان داشت، آن هم چه نانی!
هرجا که تنور داغ شود نان داعش روی پیشخوان است.
با این‌که رهبران داعش را آمریکا نابود کرد اما حکومت با کمک روسیه برای ازبین بردن بهار عربی سوریه و بی‌اثر نشان دادن کار بزرگ آمریکا و بعد از رسیدن به اهدافشان، اعلام نابودی داعش را جار و بنام خود زدند، اکنون هم هرجا لازم باشد داعش برای تغییر افکار عمومی داخلی و خارجی پا به میدان می‌گذارد و زنده است!
یک گروه تروریستی شبه نظامی با سبک و سیاق حزب‌‌الله، نصرالله، حشدالشعبی، فاطمیون و‌‌‌‌‌.. که همگی ساخته پرداخته‌ی این حکومت است. شبیه حشاشیون!
شاید ابتدا سنگ بنای داعش را این حکومت نگذاشته باشد اما بدون کمک اینان، قدرت‌نمایی‌اش ممکن نبود. داعش برای رساندن حکومت به اهدافش، کم نگذاشت! شبیه تمام گروه‌های تروریستی خلق شده. تو خود حدیث مفصل بخوان.
داعش برای هر کشوری واقعی بود برای مردم ایران ساختگی است!
#مهسا_امینی #شاهچراغ
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x