دانه‌ی بدون هضم!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هر چیزی که به خوردت دهند اگر آنرا حلاجی نکنی، انگار شبیه پرنده‌ای هستی که دانه‌ای را بلعیده و بی‌آن‌که معده‌اش آن را هضم کند از بدنش خارج می‌شود. این یعنی پس از بلعیدن، احساس سیری می‌کنی بدون این‌که چیزی جذب بدنت شده باشد!
برای جذب و فهم هرچیزی و برای حلاجی یک موضوع بدیع و یا بسیار تکراری که مکررا در گوش‌ات خوانده می‌شود کافیست چیزهای کوچک را بزرگ نکنی و چیزهای بزرگ را کوچک نکنی.
دیدن اندازه‌ی واقعی چیزها و اتفاقات، جهان‌بینی تو را می‌سازد نه دیدن چیزهایی که دیگران به تو می‌خورانند.
وقتی جهان‌بینی خود را نداشته باشی جهان‌بینی دیگران بر تو تحمیل می‌شود بخصوص از سوی افراد مسموم، صاحبان قدرت و حاکمیت. آن‌زمان است که چیزهای کوچک را بزرگ می‌بینی و برعکس!
×××
چرا برای بسیجی کشته شده، چیزی نمی‌نویسم و هشتگ نمی‌زنم!؟
چون علیه مردم آزادی‌خواه و بی‌گناه است. چون فکرش بیمار است. چون مسیر را اشتباه رفته. چون دست راست و چپش را نمی‌داند ولی برای مردم جهت می‌کشد. چون برای پول، جلوی مردم است. و… چنین شخصیتی نیازی به بازنمایی مجددش نیست حتی در حد یک هشتگ.
اما از کشته شدن هر آدمی به هرشکلی ناراحتم. حتی از کشته شدن یک گنجشک هم که دانه‌ای را بلعیده اما بدون هضم، دفعش کرده! ولی فقط ناراحتم برایش نه بیشتر. چون چنین آدمی بدبخت است. چون چیزی می‌خورد که بدنش هضمش نمی‌کند! چون نمی‌فهمد چه می‌خورد! چون خودش قربانی جهل است. چون جلوی آزادی خودش ایستاده! چون مطیع آنچه هست که به خوردش رفته. حتی ممکن است کشته شدنش ناشی از طعمه‌ شدنش باشد بدست بزرگانش!
از سرکوبگر آزادی، قهرمان خلق نمی‌شود!
×××
ز خاک خویش طلب آتشی که پیدا نیست / تجلی دگری در خور تقاضا نیست!
#مهسا_امینی #سینا_ملایری
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x