سیاهی‌لشکری از واژه‌ها!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

تولید محتوا این روزها آشوب و بلوایی راه انداخته و تولیدکنندگان محتوا نیز جولان دهندگان میدان وب شده‌اند. این روزها باید بیایی توی صفحات اول موتورهای جستجو؛ می‌گویند محتوا پادشاه است و حرف اول را می‌زند لعنت بر منکرش! اما چه محتوایی؟ دارندگان صفحات اجتماعی و وب‌سایت‌ها همیشه با فقر نویسنده مواجهه هستند. بدون نوشتن هم کانال یعنی بستر رودخانه‌ای که تهی از آب است و وب‌سایت یعنی چار قواره پارچه‌ی بیخود که چیزی برای عرضه ندارد. امروزه داشتن نویسنده‌ای که با عشق و علاقه و محتوای غنی و مفید، در جاری کردن آب در این بسترها قدم بردارد آن‌چنان مهم است که نمی‌شود به‌راحتی از خیرش گذشت.
×××
کسب‌وکارهای امروزی به این جایگاه به‌شدت وابسته‌اند اما آن را کم‌اهمیت جلوه می‌دهند درحالی‌که فارغ از سئویی که یک محتوای غنی می‌تواند داشته باشد نرخ بازگشت‌پذیری مخاطب، جذب مخاطب جدید و محبوبیت برند را می‌تواند رقم بزند و نقش حیاتی برای برنده شدن بسیاری از کسب‌وکارها را ایفا کند. اما بسیاری به این بسنده می‌کنند که یک تولیدکننده‌ی محتوا را به تولید مقدار مشخصی از محتوا ترغیب کنند با پرداخت نرخ موضوعی یا کلمه‌ای. یعنی به ازای هر کلمه یک مقدار مشخصی را در نظر می‌گیرند. تولید محتوا بر اساس کلمه یا بر اساس تعداد موضوعات و پست‌ها بیخودترین شکل از محتواست. زیرا می‌شود آب بست به محتواهایی که خودش چیزی برای گفتن ندارد. این حکایت درزمینه‌ی چاپ و نشر کتاب هم صادق است. ناشرانی که برای افزایش نرخ چاپ تعداد موضوعات کتاب و بهره‌مندی از سود حاصله و یارانه‌ی کاغذ، هر اراجیفی را به هر شکلی چاپ می‌کنند اینان دقیقاً همان تولیدکنندگان محتوا هستند آنانی که بدون خلق ارزش فقط کلمات را پشت سر هم ردیف می‌کنند و به خورد ملت می‌دهند.
×××
به نظرم بجای تولیدکننده‌ی محتوا باید نویسنده جذب کرد. نویسنده‌ای که عایدی مشخصی داشته باشد و نرخ درآمدش هیچ ارتباطی به تعداد کلمات و یا نرخ تولیدات نداشته باشد زیرا نویسنده‌ی خوب گاهی یک ماه ممکن است چیزی ننویسد یا یک‌چیزی را بنویسد که ماه‌ها بکار بیاید. تولیدکنندگان محتوا فرقی با ناشران کتاب‌ساز ندارند. ازاین‌رو چه محتوا را روی صفحات وب نشر دهی چه در کتاب، وقتی حرفی برای گفتن نداشته باشد خیلی زود قاطی زباله‌دانی می‌شود. یک نویسنده می‌تواند تولید‌کننده‌ی محتوا باشد ولی تولیدکننده‌ی محتوا، لزوماً نویسنده نیست!
محتوای نوشتاری بر پایه‌ی تعداد موضوع و کلمات، فقط یک سیاهی‌لشکر از واژه‌هاست.
کسب‌وکارها باید نویسنده استخدام کنند نه تولیدکننده‌ی محتوا. محتوای غنی، یعنی آنچه صرفاً برای پول نوشته‌نشده. محتوایی که از دل و ذهن برآمده باشد نه از حرکت تند انگشتان و فک جُنبان!
 www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x