عمر شبکه‌های اجتماعی!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چقدر امید دارید فردا روز، لینکدین به عمرش پایان ندهد؟
شاید در پاسخ بگویید، حالا تا فردا کی زنده است کی مرده؟
×××
عمر شبکه‌های اجتماعی بسته به شرایط و تغییرات در عرصه‌ی فناوری و مصرف‌کنندگان متفاوت است. بسیاری از شبکه‌های اجتماعی که امروزه شناخته می‌شوند، ممکن است در سال‌های اخیر تأسیس شده باشند ولی برخی دیگر عمر خوبی کرده‌اند.
به عنوان مثال، فیسبوک بیست‌ساله از کالیفرنیا که این نقاشی زشت را برای ما فرستاده 🙂 در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و تا به امروز یکی از بزرگترین و پرکاربرترین شبکه‌های اجتماعی جهان است.
×××
اما برخی از شبکه‌های اجتماعی که نقش مهمی در زندگی آنلاین داشتند، عمرشان با گذر زمان به دلایل مختلفی ممکن است به پایان برسد یا تغییرات جدی در کارکرد و محتوای خود داشته باشند. بطور مثال، شبکه‌ی اجتماعی مانند MySpace که در دهه‌ی ۲۰۰۰ بسیار محبوب بود که با ظهور شبکه‌های دیگر و تغییرات در عادات کاربری، تدریجاً محبوبیت خود را از دست داد یا Netlog که بطور کل تغییر کاربری و تغییر هویت داد و…
×××
بنابراین، عمر شبکه‌های اجتماعی متغیر است و البته چندان طولانی نیست و وابسته به میزان موفقیت، نوآوری، توانایی سازگاری با تغییرات و نیازهای کاربران، و عوامل دیگر است.
ازاین‌رو چندان نمی‌شود روی پایداری و بقای یک شبکه‌ی اجتماعی حساب کرد و بدلایل تجاری هر آن ممکن است خاتمه‌ی سرویس‌دهی آن‌را اعلام کنند.
×××
این‌که چشم امید برخی برای برندینگ شخصی یا سازمانی به یک شبکه‌ی اجتماعی دوخته شده درست شبیه ساخت خانه روی آب است.
با این‌حال هنوز یک وب‌سایت از زمان ظهور اینترنت به بقای خودش ادامه داده. چراکه خود شبکه‌های اجتماعی نیز یک وب‌سایت هستند.
بنابراین اگر خالق اثرید (نه برای سرگرمی روزانه) و اگر بلندمدت فکر می‌کنید وب‌سایت هم داشته باشید.

www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x