لیدیز اند جنتلمن!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

از زمان قتل حکومتی مهسا، حتی یک پست کاری و یا سليقه‌ای نگذاشتم. بیش از ۱۷۰ پست اعتراضی مرتبط با این خیزش و آکنده از تاریخ و سیاست، فلسفه و جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و آسیب‌شناسی و .. نوشتم. زبان اعتراض من نوشتن است بدون حتی یک تصویر؛ زیرا باور دارم باید آنقدر خوب نوشت تا به اندازه‌ی کافی نوشتار، تصویر در ذهن مخاطب خلق کند.
×××
ازطرفی شاید احساس کرده باشید من زیادی رواداری می‌کنم آنچنان که کسی را بلاک نکردم و رپیورت هم نمی‌کنم و فحاشی هم نمی‌کنم. هم با حامیان حکومت مشکل ندارم و هم خواهان رفتن این حکومتم. به قول جورج اورول شاید دچار یک دوگانه‌باوری شدم اما این دوگانه‌باوری نیست بلکه بوضوح من خواستار آزادی‌ام و در آزادی‌خواهی هر دریچه‌ای باید باز باشد ولو به غلط.
×××
بجای دستور ریپورت فوری و سرکوب صداها و آن سایتی که اسامی برخی در آن منتشر شده و سبب رنجش‌خاطر عده‌ای شده‌، به نظرم باید درست‌تر و هوشمندتر حرکت کنیم. زیرا این برخورد دقیقاً به مثابه‌ی کاری است که این نظام هم دارد می‌کند و دستور اعدام فوری و بازداشت می‌دهد، پس بهتر است با هم کنار بیاییم و با اندکی رواداری، دفاعیات منطقی و آگاهی‌بخشی حتی مخالفان اعتراضات را به سمت خودمان بکشانیم.
×××
به نظرم برنده کسی نیست که کسی را از گود بیرون می‌کند بلکه کسی است که تلاش بیشتری برای پیروزی بر حریف بکار می‌بندند. بنابراین بجای این کار، مرتب بنویسید، مرتب آگاهی‌بخشی کنید. نشر دهید، دفاع کنید و تلاش کنید؛ ولی بگذاریم همه حرف بزنند ولو این‌که تاییدشان نکنیم و یا با آنان بحث نکنیم. همه‌ که سایبری نیستند.
احساس می‌کنم فضای اینجا به شکلی شده که کمتر کسی جرئت می‌کند بنویسد، آن‌هم از ترس قضاوت شدن؛ و این خیلی بد است!
×××
بعنوان برادر کوچک‌ خدمتتان عرض می‌کنم که بنام آزادی و در راه آزادی، در قبال هم نفرت‌پراکنی نکنیم. تخم نفرت، نفرت‌برانگیز و نفاق‌برانگیزست و عاقبت جنگلی سیاه از نفرت را خواهد ساخت و این فعل ما نیست!
آزادی بدون آزادی‌خواهی و آزاداندیشی، بی‌معنی است.
ما آدم‌ها با تلاشمان پیروزیم نه با نفرت؛ زیرا ما برای وصل کردن آمدیم نی برای فصل کردن!
×××
آن زمان که بنهادم سر به پای آزادی / دست خود ز جان شُستم از برای آزادی
زندگی کردن من مُردن تدریجی بود / آنچه جان کَند تنم، عمر حسابش کردم!
#مهسا_امینی #آرین_مریدی
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x