مسائل سیاسی به همه مربوط است!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پیش‌تر در خصوص تحلیل PESTEL مطالبی نوشته بودم.
دو حرف آغازین این کلمه اختصاری از:
· مسائل سیاسی: Politics 
· مسائل اقتصادی: Economic
است. این یعنی اگر ضرایب آرامش سیاسی و اقتصادی بالا نباشد ایجاد و یا توسعه‌ی کسب‌وکار به‌سادگی ممکن نیست.
دوستانی که چشم روی این دو مسئله می‌بندند باید بدانند که بدون این تحلیل، تمام کسب‌وکارها رو به قهقرا خواهند رفت، چه کسب‌وکار خصوصی باشد و چه دولتی. اهمیت این تحلیل آ‌نقدر بالاست که همه چیز را از معیشت و فرهنگ و دین و علم و… تحت پوشش قرار می‌دهد.
×××
اینکه برجام اکنون در قفل رهاسازی سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی است فقط بیانگر این است که این واحد بزرگ نظامی اقتصادی که تمام اقتصاد کشور را در دست دارد فهمیده که با تمام اِهن‌و‌تُلپش بدون افزایش ضریب امنیت سیاسی و اقتصادی ره به هیچ جایی نخواهد برد. او خود اولین ذی‌نفعی است که به‌شدت محتاج تحلیل PESTEL است.
به عبارتی بدون رسیدن به نقطه‌ی آرامش سیاسی و اقتصادی، حتی چنین سازمان عریض و طویلی، باید بنشیند یک‌قل‌دوقل بازی کند. زیرا بدون رسیدن به این نقطه‌ی آرامش، هیچ نفعی برای حامیان تحریم در چنین شرایطی دیده نمی‌شود چون عملاً خود گرفتار افت ضرایب همین تحلیل هستند.
×××
بیشتر از آنچه که فکر کنید سیاست بر زندگی و کسب‌وکار شما اثرگذارست از این‌رو فکر نکنید همراه با موج خروشان به سویی کشیده می‌شوید و بالاخره به ساحل می‌رسید، خیر! بسیاری اوقات یا ته اقیانوس ندانم‌کاری غرق می‌شوید و یا اگر هم به ساحل برسید چنان به صخره‌ها کوبیده می‌شوید که چیزی برای ادامه دادن باقی نمی‌ماند.
یک تهدید اندک سیاسی، یک بحران و یک لیست به‌ظاهر ساده، می‌تواند دست حکومت و ملتی را از ثروت و سرمایه قطع کند، پس مسائل سیاسی به همه مربوط است حتی اگر کسی کسب‌وکاری نداشته باشد و تما‌م‌مدت بیکار در منزل نشسته باشد!.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x