من سمت مردم نیستم، من خودِ مردمم!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

هرکدام از ما حلقه‌ای از دوستان و آشنایان و همکاران داریم. مهم نیست این حلقه کوچک است یا بزرگ.
از بین حدود ۴۰۰۰ فالوور لینکدینی که دارم هزار نفرشان دوست، هم‌کلاسی، همکاران و دانشجویانی‌اند که در کلاس‌های تخصصی‌ام حضور داشتند؛ مابقی کانکشن‌هایی هستند که ناشناسند. ولی فقط کمتر از ۱٪ از کل این آدم‌های غریب و آشنا و واقعی و فیک، شهامت حرف زدن دارند بقیه انگار روح سرگردانند، با این‌که می‌دانم اینجا هستند و می‌بینند. متأسفم برای این سیاهی لشگر بیهوده؛ که نه فقط اینجا و نه فقط در این برهه بلکه هیچ‌ جایی و در هیچ اتفاقی واکنش نشان نمی‌دهند.
بعید می‌دانم بسیاری از اینان که جسارت نوشتن یا بازنشر یک اعتراض را ندارند، جرئت کنند به خیابان هم بیایند.در میان این آزار و کشتار، هیچ بهانه‌ای پذیرفتنی نیست؛ سکوت، شراکت در ظلم است. به هرکسی دروغ می‌گویی لااقل به خودت نگو. همه‌ی ما مشتی پوست و استخوانیم با رنگ خون مشابه. خون هیچ کسی از دیگری رنگین‌تر نیست.بجای توقع از سلبریتی‌ها، خودت آستین بالا بزن. تو هم کسی هستی حتی اگر تمام حلقه‌ی‌ آدم‌های اطرافت یک نفر باشد!
×××
من هم شبیه بسیاری از شماها، موقعیت‌هایی دارم که از دست دادنش برایم آزاردهنده است. حاشیه‌ی امنی دارم که برایم مهم است؛ درآمدم در این آشفته‌بازار به شدت از بین می‌رود؛ شبیه هر موجود زنده‌ای از جانم می‌ترسم؛ نه خارج از کشورم که اُرد ناشتا بدهم و نه نفعی از هرج‌ومرج می‌برم. نه عضو حزبی‌ام نه دیکته‌خوان کسی! اما یک آدم مستقلم و شبیه سال‌هایی که نوشتم و می‌نویسم در برابر ظلم و نفهمی نمی‌توانم سکوت کنم. چه با فریاد زدن در نوشته‌هایم باشد، چه با فریاد زدن در خیابان!
سر آن ندارد امشب که برآید آفتابی، تو خود آفتاب خود باش و طلسم کار بشکن!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

4 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ميترا
ميترا
1 سال قبل

سلام و عرض ادب
دل جركين نباشين از دوستان و آشناياني كه سكوت ميكنند ، اين مردم سالها محكوم به پذيرش افكار و عقايد ديكته شده بودن ،زمان لازمه تا اين شهامت بهشون برگرده كه خودشون فكر كنن و كنشگر باشن نه منفعل

ميترا
ميترا
1 سال قبل

به نظر من اعتراض مي بايست از نوع اعتراضات گاندي باشه
جمعيت انبوه بدون هيچگونه خشونت از سمت مردم
وقتي خشم كنترل نشده باشه مسلما جون خيليها به خطر خواهد افتاد
نگران از دست رفتن زمان نباشين اين نسل خيلي آگاه و جسورن ، به اين راحتي كوتاه نميان

error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
4
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x