نازل بدون قطع‌کن!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

چکیده‌ی انجیل:
داستان یک گروه دوازده نفره که یک مرد عجیب و غریب را دنبال می‌کنند، مردی که مدام بیوگرافی خودش را جار می‌زند و می‌گوید او در من است و من در اویم! در جلوی چشم پیروان، آب را به شراب و مرده‌ها را به زنده تبدیل می‌کند؛ پر از پندهایی است که انگار یک رفیق پایه‌ثابت برای همبستگی سایر رفقا و برای تحکیم دوستی نوشته؛ همچنین، می‌گوید همه بدانند که اگر می‌خواهی باعث نقض حقوق و حیات یک فرد معصوم و بی‌گناه شوی بعد از نقض حتماً بگو که “این مشیت الهیه!”
×××
چکیده‌ی قرآن:
کتابی که مهربان‌ترین خدا را به تصویر می‌کشد و تمام سوره‌هایش بنام خداوند بخشنده‌ی مهربان شروع می‌شود ولی آنچه پیداست همه را می‌فرستد به جهنم، بجز مومنان و متفکران؛ و البته اصرار می‌کند وقتی می‌خواهی کسی را هدایت کنی، یک آیه برایش نقل کن آن هم فقط به عربی [که ثواب نفهمیدنش بیش از فهمش است.] اصلاً خدا اگر خودش بخواهد، کسی را گمراه می‌کند؛
ممکن نیست از حجم تهدیدات مکرر کتاب، مضطرب نباشی و نترسی؛ ولی مسلمانان یقین دارند باید کتاب را بخوانی تا آرام شوی! با آیات پراکنده و تکراری ولی بسیار موزون و خوش‌قافیه.
×××
چکیده‌ی تورات:
داستان مهاجرت قبیله‌ی همواره آواره‌ و ایرادگیر بنی‌اسرائیل از مصر است، که باهوش‌ترینشان موسی بود و او نیز همیشه از ترس و شک خود و قبلیه‌اش دست به عصا راه می‌رفت!
بیشتر شبیه یک سفرنامه است از لحظه‌‌‌ی پیدایش تا رفتن بسوی سرزمین موعود.
کتاب، نگران نسل‌های قبل و بعد خودش بود و تماماً درگیر وسیله‌ی نقلیه، چالش‌های مسیر، رسیدن به مقصد و فرمان موسی است.
×××
چکیده‌ی زبور:
داستان یک شاه مشهور به نام داوود که علاوه بر نواختن ساز به زندگی سیاسی و جنگی و البته دختر باکره هم علاقه‌مند بود. وقتی یاد زبور می‌افتید، داوود “آهنگساز و پادشاه” توی ذهنتان خواهد آمد. کتابی پر از سرود و دعا و پر از داوود و جنگ، داوود و زیبایی و داوود و معشوقه.
×××
با این‌حال همگی پر از قصه، نصیحت، تهدید، تشویق و گفتگو با خداست. همگی پر از وصف و مدح خدای یکتا و زندگی پیامبر و مملو از قوانین عصر خودشان و در برخی موارد فراعصری هستند که این قوانین و فرامین هم کپی از قوانین حمورابی و زرتشتی و سومری است که لابلای آیات جا خوش کرده و البته همگی مقدسند.
یوم‌القیامه، روز حساب، روز داد و ستد، حرف حساب، حساب و کتاب، ختم کلام همه‌ی کتب مقدس است.
×××
همگی تعالیمی دارند که برای عموم مردم و بخصوص اهل ایمان خوب است. امیدوارم آنچه را نازل شده بدقت و بدرستی خوانده باشند؛
فقط گاهی این نازل، قطع‌کن ندارد مواظب سرریز شدن سوخت ایمان و باورتان باشید.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x