نیاز زیستی از قلم افتاده!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

پایه‌ی هرم مَزلو، نیازهای زیستی است و تا زمانی که ارضا نشوند، بیشترین تأثیر را بر رفتار فرد دارند. نیازهای زیستی آدمی برای تداوم حیات است؛ یعنی: خوراک، پوشاک، مسکن، سکس و خواب. ارضای این نیازها منجر به خلق انگیزش برای رفتن به‌سوی بقیه نیازها می‌شود. مهم‌ترین کاری که حکومت‌های تمامیت‌خواه برای حکمرانی می‌کنند دست گذاشتن روی همین نیازهای اولیه است. زیرا وقتی تأمین نشود دیگر نایی برای رفتن به‌سوی بقیه‌ی خواسته‌ها نیست. این یعنی همان شعار معروف که مردم را گرسنه نگه‌دار و حکومت کن!
و البته افکاری احمقانه است زیرا فروپاشی هر هرم قدرتی هم دقیقا از پایه است!
×××
مردم ما هم شوربختانه به لطف سرمایه خواران مملکت! خوراک، پوشاک، مسکن و سکسشان به فقر و قهقرا رفته. شکی نیست فقدان هرکدام از این‌ها هم یعنی بی‌خوابی. ولی جدای از همه‌ی این موارد چیزی که در هرم مَزلو بدان پرداخته نشده اینترنت است! شاید خنده‌دار به نظر برسد اما بدون اینترنت نیازهای زیستی هم به‌شدت تحت تأثیر واقع می‌شود. این یعنی فقدان آن فاجعه است. حتی نبودش امکان قطع حیات کسی را می‌تواند در خفا و بی‌اطلاعی رقم بزند و این یعنی همان ابزار لازم برای نیاز زیستی! که این نیز توسط حکومت قطع شده.
اینترنت، امروزه نه‌فقط یک ابزار ارتباطی که یک ماهیت زیستی برای نیازهای اولیه‌ی آدمی است. یک نیاز زیستی از قلم افتاده در قرن حاضر و آینده.
×××
صاحبان‌ کسب‌و‌کارهای امروزی بدون اینترنت در پوشش نیازهای اولیه‌شان عاجز خواهند شد. داستان اینترنت امروزه داستان مرگ و زندگی است. ابزار ارتباطی که چنان در تاروپود حیات بشر ریشه دوانیده که بدون آن، تلفن همراه، گوشت‌کوب است، کامپیوتر، فرغون است و آدمی از همه‌جا بریده!
اینترنت، باز کردن یک شبکه‌ی اجتماعی و دیدن چارتا پست و لایک کردنش نیست. اینترنت یعنی مخزن درآمد، یعنی راه ارتباط، یعنی زندگی، یعنی آزادی.
بستن شیر اینترنت به روی مردم، برای سرکوب، خفقان آزادی اطلاعات، از بین رفتن منابع درآمدی و برای انکار حقایق، مصداق نسل‌کشی است. این دقیقاً مرا یاد فیلم مکس دیوانه می‌اندازد که حاکم دیکتاتورش شیر آب را به‌ روی مردمش می‌بست.
×××
این را گفتم که بگویم در این شرایط تلخ، برای دسترسی به اینترنت، نیازی نیست همه تجهیزات اینترنت استارلینک داشته باشند؛ قیمت بالای سخت‌افزار اولیه، عدد کمی نیست. بخصوص آن‌که هر نوبرانه‌ای همیشه گران است تا زمانی که فراگیر شود. راهکار این است که عده‌ای ولو اندک آن را تهیه کنند و VPN Server با آن راه‌اندازی کنند، این‌گونه با انتشار دسترسی VPN همه قادر به استفاده از اینترنت آزاد خواهند بود. البته ظاهراً برخی  از VPN-های راه‌اندازی شده‌ی رایگان بر اساس VPN Server مبتنی بر همین لینک ارتباطی استارلینک است. فقط این وسط کسب درآمد از راه‌اندازی VPN با قیمت بالا کمتر از بستن اینترنت نیست. یا دل را به دریا بزنید و رایگان اعطا کنید یا منصف باشید. جان‌های بی‌شماری در گرو اینترنت است. می‌شود بدون چشمداشت مالی، ناجی بسیاری شد.
 www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x