پاک‌سازی قومی از نوع مجازی!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

پاک‌سازی قومی از نوع مجازی!
تمام طول تاریخ را خواندم، همیشه خبری از پاک‌سازی قومی و نژادی در جای‌جای صفحاتش دارد. پاک‌سازی قومی، کوششی قهرآمیز و البته همیشه بی‌نتیجه است که جهت یک‌دست‌ کردن محیط از آن استفاده می‌شود که معمولاً با تبعید، مهاجرت، کوچ اجباری، کشتار، حبس و … صورت می‌گیرد، اما مهمترین علت این کار این بود که از مخالفان می‌ترسیدند. هم‌سو نشدن افکار مخالفان و چشم‌پوشی نکردن‌شان از حقوق برحق و خنثی کردن پتانسیل بالقوه‌ی آنان، چیزی بود که باعث شد تمایل به پاک‌سازی همیشه احساس شود.
بازداشت، دستگیری، حبس و قتل‌هایی که این روزها شاهدش هستیم هم مصادیقی از پاک‌سازی قومی [حذف مخالفان] است.
×××
بلاک کردن و حذف پست‌های مخالفان در فضای اینترنت هم پا‌ک‌سازی قومی است! منتها از نوع مجازي. من کسی را بلاک نمی‌کنم علیرغم این‌که ۱۰۰٪ مخالف عقایدشان هستم. هرجا دیدم اکانتش واقعی است تلاش کردم آگاهش کنم و وقتی بی‌اثر بود نادیده گرفتمش. زیرا دنبال این نیستم که چیزی را به زور تحمیل کنم و یا محیط اطرافم یک‌دست باشد. چون درک درست، فقط در چشم گشودن به تمام ابعاد مسئله ممکن می‌شود ولو این‌که مطالب در نگاه نخست بدون منبع موثق و یا مغایر با افکارم باشد. اما کسانی که پست‌هایم را ریپورت می‌کنند و یا بلاکم کردند دقیقا مصداق آن تفکر نادرست پاک‌سازی قومی هستند.
×××
اکانت‌های واقعی موافق و مخالف اعتراضات مردم:
دنبال بلاک کردن کسی نباشید. بلاک کردن و ریپورت کردن، پاک‌سازی قومی است. شاید بهترین کار پاسخ دادن به آنان است و یا درنهایت نادیده‌گیری حرف‌هایشان. اما حذف، هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد.
×××
اکانت‌های واقعی ولی مخالف اعتراضات مردم:
بجای پاک‌سازی محیط اطراف، مخالفت ناروا و درج پست‌ها از یک زاویه‌ی بسته، بهترست با خودتان صادق باشید. وقتی صادق باشی حرف نادرست نمی‌زنی؛ وقتی صادق باشی سنگ کسی را بخاطر اطاعت بیهوده به سینه نمی‌زنی؛ وقتی صادق باشی، آزاده‌ای و وقتی آزاده‌ باشی حتمآ انسان با شرفی هستی.
×××
برخورد با اکانت‌های فیک مخالف اعتراضات مردم:
هرجوری صلاح می‌دانید. چون آنقدر شهامت ندارد که خود واقعی‌شان را نشان دهند. آتش به اختیار!
#مهسا_امینی
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x