چطور با تغییر برقصیم؟

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه

وقتی موسیقی پرشوری شروع به نواختن می‌کند، خیلی‌ها خودجوش برمی‌خیزند و شروع به رقصیدن می‌کنند؛ برخی باید به زور بلندشان کنی و برخی نیز نه به بزم موسیقی، نه اصرار اطرافیان و نه به خواست قلبی به سمت رقص وسط میدان بدرقه نمی‌‌شوند.
نواختن موسیقی بعد از یک انتظار یا سکوت، یک تغییر است و رفتن از حالت متشخص فعلی به یک حالت رقصان، نیز رقص تغییر است.
×××
برای اینکه با تغییر برقصیم لازمست:
۱. تغییر را بپذیریم.
اولین قدم برای رقص با تغییرات پذیرش آنهاست. بجای مقاومت و ترس از تغییرات، بازنگری، آمادگی برای مواجهه با آنها با انعطاف و بازماندن در حالت ذهنی مثبت، به شما کمک می‌کند تا به طرز مثبتی با تغییرات همراه شوید.
بعبارتی قبول کنید محیط ساکت به محیط موزیکال تغییر داده شده.
×××
۲. برای یادگیری آماده باشید.
اکتساب مهارت‌ها و دانش مورد نیاز برای مواجهه با تغییرات از جمله موارد مهمی است که به شما کمک می‌کند تا با اطمینان و اعتماد به نفس به تغییرات پاسخ دهید.
آموزش و یادگیری مستمر به شما کمک می‌کند تا با تغییرات همراه شوید و از آنها به عنوان فرصتی برای رشد و بهبود استفاده کنید.
این یعنی گاهی در صحنه‌ی رقص، آماده‌ی رقصیدنی و گاهی از قبل این مهارت را بلد بودی. در هرصورت تلاش باید کرد حرکات جدید را آموخت و مرتب یاد بگیری.
×××
۳.انتظارات را مدیریت کنید.
رقص با تغییرات نیازمند مدیریت انتظارات است. درک کردن این که تغییرات چه تأثیراتی ممکن است داشته باشند و آماده بودن برای مواجهه با ناگواری‌ها و چالش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتظار نمی‌رود رقصی داشته باشی بدون متوازن شدن با آهنگ و یا حرکاتی که اصلآ نه در شأن توست نه در شأن جمع، نه در شأن آهنگ و نه در شأن انتظارات خودت و دیگران.
×××
۴. تعامل با دیگران را فراموش نکنید.
رقص با تغییرات نیازمند تعامل و همکاری با دیگران است. ایجاد شبکه‌های پشتیبانی و استفاده از منابع جمعی، می‌تواند از شما حمایت کنند و به شما انگیزه بیشتری برای پیشروی در مسیر تغییرات بدهد.
رقصیدن، حداقل همراهی با یک نفر را لازم دارد. هرچقدر تعامل بیشتری بخرج دهی، شکوهمندی نمایش یک رقص دست‌جمعی را بیشتر به رخ خواهی کشید.
×××
۵.انعطاف‌پذیری را حفظ کنید.
منعطف بودن و انعطاف‌پذیری در برابر تغییرات بسیار ارزشمند است. به جای تمسخر یا مقاومت در برابر تغییرات، بازنگری در رویه‌ها و آمادگی برای تغییر آنها به شما کمک می‌کند تا بهترین نتایج را به دست آورید.
بعبارتی دیگر، اگر ملودی عوض شد، بتوانی خودت را با تغییر هماهنگ کنی و ریتم رقصیدن را از دست ندهی.
×××
رقص تغییر، رقصیدن با تغییر است. اگر رقصنده‌ی خوبی باشی هر تغییری یک فرصت است نه یک تهدید!
به ساز تغییر برقص!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x