چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان NOC]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پندار غلطی که هست اینست که ITIL و ابزار پیاده‌سازی آن فقط برای کارشناسان پشتیبانی کاربران است!
این چیزی است که کارشناسان شبکه می‌گویند زیرا درگیر کانفیگ سوییچ و روتر و ارتباطات زیرساختند و خود را جدای از بحث سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات می‌بییند. اما مانیتورینگ شبکه بدون کنترل نرخ مشکلات، فقط سرپا نگهداشتن زیرساخت شبکه است آنهم فقط برای امروز!
هدف کارشناسان عملیات شبکه NOC این نیست که چشم روی وضعیت سرورها و ارتباطات بگذارند و هر خرابی را رفع رجوع کنند هدف این است که مشکلات، نفوذها و عواملی که سبب وقوع چنین پیامدهایی می‌شوند را شناسایی و در جهت رفع ریشه‌ای آن اقدام کنند. 
بنابراین زیرساخت شبکه از مبحث چارچوب ITIL جدا نیست و آنان با استفاده از ITIL قادر به گردآوری اطلاعات دقیق راجع به حجم و تبدیل Event-ها به Incident-ها، بررسی نرخ مشکلات ریشه‌ای و اجرای پروژه‌ها خواهند بود و جهت این مهم به شدت نیازمند ابزار ITIL هستند. اما فقط این نیست حجم عظیمی از تغییرات، توسط کارشناسان عملیات شبکه صورت می‌گیرد و اینان هستند که باعث بروز بیشتر خرابی‌ها می‌شوند زیرا بیشتر تغییرات اعمال شده بدون ارزیابی ریسک و بدون برنامه‌ریزی بوده. پس مدیریت رویداد، مدیریت رخداد، مدیریت درخواست، مدیریت مشکل، مدیریت تغییر و مدیریت دارایی‌ها و خریدها و قراردادها جزو لاینفکی از نیازمندی کارشناسان NOC و دیتاسنتر است.
کارشناسان NOC بیشتر از هر کسی به سرویس دسک نیاز دارند!

#itil#itom#eventmanagement#incidentmanagement#problemmanagement#changemanagement

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x