مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

حتماً بارها رستوران تشریف برده‌اید. در نوع ارایه‌ی خدمات پذیرایی این رستوران‌ها یا بصورت پذیرایی روی میزند یا سلف‌سرویس. یا با دوست و همسرتان پشت میز می‌نشیند و هرچه را که دستور داده‌اید برایتان حی و حاضر فراهم می‌کنند که به این می‌گویند میزخدمت! میزی که خدمتی را به شما ارایه می‌کند. یا آ‌نکه داخل می‌شوید و سینی را دست می‌گیرید و هرچه را که دلتان بخواهد برمی‌دارید، این رستوران سلف‌سرویس است.
در ITIL هم این مفاهیم هست. میزخدمت یا سرویس دسک، مجموعه‌ای از خدماتی است که قرارست به میزی که کاربر پشت آن نشسته ارایه شود و پورتال سلف سرویس درگاهی است که کاربر را مقدور می‌کند تا خودآموزی کند و هرچه را که لازمست خودش به اختیار بردارد. اعم از راهکارها، پرسش‌های رایج، اطلاع‌رسانی‌ها، انتخاب خدمات و خرابی‌ها و آموزش‌ها و دیدن وضعیت تمام خواسته‌هایش از شما.
—–
میزخدمت اساس کار هر واحد خدماتی است چه از جنس فناوری باشد چه منابع انسانی و …
و پورتال سلف‌سرویس اساس کار رشد و پرورش درخواست‌کنندگان است تا از حجم ترافیک درخواست‌های سطح پایین جلوگیری شود. این نگاه میزخدمت و پورتال سلف‌سرویس یا خودخدمتی! خوشبختانه هر دو در رستوران ITIl توأماً ارایه شده تا طیف وسیعی از نیاز و خواسته‌های مخاطبین را پوشش دهد. با ITIL یک رستوران در سازمان خواهید زد! رستورانی برای سرو بهترین خدمات، برای افزایش رضایتمندی کاربران و برای افزایش درآمد و سرعت.

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x