چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان خرید]

چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان خرید]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

خرید تجهیزات فناوری اطلاعات، معضل بزرگ و پرچالشی در سازمان‌هاست زیرا بدلیل لابی‌ها و رانت برخی افراد با برخی فروشندگان معمولاً تجهیزات خریداری شده آنچه نیست که مد نظر کاربر یا فناوری اطلاعات است. علاوه بر آن فرایند خوب و منسجمی بین درخواست خرید با ریز نیازمندی‌های تهیه شده وجود ندارد. همچنین بررسی کیفیت ارایه‌ی خدمات و محصولات فروشندگان، ارزیابی مناسب‌ترین قیمت، چیزی نیست که به سادگی بتوان از آن چشم پوشی کرد. تمام تجهیزات موجود و خریداری شده، جزو دارایی‌های سازمان است بنابراین بایستی به نحو احسن مدیریت شوند. از این رو چارچوب و ابزار ITIL قادرست این چالش‌ها از بین ببرد.
کارشناسان خرید با درک مفاهیم ITIL و ابزار آن قادرند تا گردشکار خرید را بر اساس درخواست کاربر طراحی نمایند، دقیقاً چیزی را بخرند که مطابق با ریز نیازمندهای‌ مطرح شده در سرویس کاتالوگ باشد و البته از فروشندگان معتبر که رابطه، حجم دارایی‌های خریداری شده‌ی قبلی و… آنان را می‌توانند بینند و ارزیابی کنند. همچنین بازیافت برخی دارایی‌ها، مستهلک‌کردن دارایی‌های قدیمی و بسیاری از روال‌های کنترل و مدیریت دارایی‌های موجود، به آنان کمک می‌کند تا جلوی هدررفت هزینه گرفته شود. مدیریت دارایی، دیتابیس مدیریت پیکربندی، مدیریت فروشندگان، قراردادها و مدیریت خرید و در آخر سرویس کاتالوگ جزو تمریناتی است که کارشناسان خرید به شدت نیازمند آن هستند. بنابراین کارشناسان خرید بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند! 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید