چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان سخت‌افزار]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سخت‌افزارها بنیادی‌ترین نیازمندی در کسب‌وکارهای امروزی است بدون آن‌ها عملاً هیچ‌چیزی وجود ندارد. از طرفی هزینه‌های نگهداری و مدیریت و پشتیبانی آن‌ها بسیار پر چالش است. داشتن سیاهه‌ای از تمام تجهیزات و دسترسی به آن‌ها نیاز اساسی کارشناسان سخت‌افزار است. تا پیش‌ازاین کارشناسان در فایل‌های اکسل و یا از طریق آنتی‌ویروس و یا سایر محصولات جانبی این سیاهه را می‌توانستند مشاهده کنند که همین موضوع سبب عدم تمرکز آنان شده و تنوع استفاده از ابزارهای جزیره‌ای شده و عملاً کنترل کامل را از آنان می‌گرفت. چارچوب ITIL به همراه ابزار پیاده‌سازی آن، مجهز به Asset Explore هستند این یعنی تمامی نیازهای مرتبط با سخت‌افزارها را در یک نقطه‌ی متمرکز می‌توانند داشته باشد و کارشناسان سخت‌افزار می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند. تجمیع مشخصات سخت‌افزاری کمک می‌کند تا آنان از ریز جزئیات تجهیزات مطلع شوند و نرم‌افزارهای نصب‌شده و ممنوعه روی آن‌ها را مشاهده و بتوانند روی دسکتاپ ها و سرورها ریموت بزنند و فهرستی از تغییرات انجام‌شده روی آن‌ها را ملاحظه نمایید. مدیریت دارایی و CMDB، مدیریت محصول و مدیریت فروشندگان به آنان توانایی هندل کردن صفرتا صد چرخه حیات دارایی‌ها را می‌دهد. ازاین‌رو آنان در داشبوردهای مدیریتی قادر به کنترل وضعیت سخت‌افزارها هستند. کارشناسان سخت‌افزار قادرند تا نسبت به خرابی‌های ثبت‌شده رو سخت‌افزارها نسبت به حل‌وفصل آن‌ها اقدام و حتی تغییرات مالکیت و تغییرات سخت‌افزاری تجهیزات را رصد کنند ازاین‌رو این کارشناسان به‌شدت نیازمند تمرینات مدیریت حادثه، مدیریت درخواست، مدیریت دارایی، CMDB و… هستند. کارشناسان سخت‌افزار بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x