چارچوب ITIL برای همه! [کارشناسان مراکز داده]

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه


مراکز داده، یا دیتاسنترها قلب تپنده‌ي فناوری کسب‌وکارهای امروزی است. بدون آن‌ها چیزی برای عرضه وجود ندارد. این مراکز شبیه شهرکی خیابان‌کشی شده است که مملو از سازه‌های بلندقامت (رَک) با صدها سرور و تجهیزات ذخیره‌سازی و دستگاه‌های برودتی و رطوبتی و منابع تغذیه. عملیات روزانه‌‌ی بسیاری در این مراکز در جریان است بدون نگهداشت لحظه‌ای آن‌ها، هرگونه پیامدی می‌تواند تمام کسب‌وکار را به ورطه‌ی نابودی ببرد. مسائل امنیتی، PM روزانه، عملیات بازبینی و پاک‌سازی، ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات ارتباطی، پایش سلامت و در دسترس‌پذیری و بسیاری از اقدامات دیگر جزو وظایفی است که هرلحظه در این مراکز توسط کارشناسان در حال رسیدگی است با افزایش وسعت این منطقه دیگر نمی‌شود به روش مرسوم چنین خدماتی را ارائه کرد. اگر این مراکز به چارچوب و ابزار ITIL مجهز نشود وقوع هر فاجعه‌ای محتمل است. تمرینات مدیریت حادثه، مدیریت SLA، مدیریت مشکل، مدیریت تغییر، کنترل پروژه، PM، چک‌لیست‌های امنیتی و اجرایی، مدیریت ظرفیت و بسیاری دیگر جزو مهم‌ترین نیازهای این مراکز است اگر مرکز داده‌ای دیدید که مملو از ده‌ها تجهیز گران‌قیمت و به‌روز دنیاست اما فاقد ITIL است بدانید که شیوه‌ی ارائه‌ی خدمت آنان، قدیمی و از رده خارج‌شده است! کارشناسان مراکز داده بیشتر از هرکسی به سرویس دسک نیاز دارند!

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x