الکی نیرو استخدام نکنید!

مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه


همیشه جذب و تزریق نیروی جدید به کسب‌وکار، ایده‌ی مناسبی نیست و سبب بهبود نمی‌شود. براساس قانون پارکینسون پروژه به هر کاری هر چقدر نیرو اختصاص دهید به همان میزان نیرو لازم است. مثلأ برای یک کاری ممکن است ۱۰ نفر را اختصاص دهید در حالیکه در شرایط مشابهی می‌توان برای انجام همان کار ۲ نفر را تخصیص داد. نیل به چنين اتفاقی کار کشیدن زیاد از آن دو نفر نیست بلکه فقط با تغییر روال کار و افزایش کارایی آنان‌ چنین امکانی حاصل می‌شود ان هم بدون افت بهبود و کیفیت.
استخدام نیروی جدید در وضعیت کنونی و اسفبار اقتصادی کشور، نه تنها رشد سازمان را رقم نمی‌زند بلکه سبب چالش‌های بسیاری در پرداخت حقوق و مزایای آنان‌ خواهد شد. حتی یکی از آسیب‌های از بین رفتن برند سازمانی حجم نارضایتی نیروهایی‌ست که حقوق سربرجشان را به موقع دریافت نمی‌کنند از این رو یا تعدیل می‌شوند یا از سرناچاری ادامه می‌دهند زیرا آنها فاقد انگیزه‌‌ی لازم برای کار کردن هستند.
این‌که کسب‌وکار رشد کرده یا بزرگ است به این معنی نیست که آن کسب‌وکار در مدیریت منابع انسانی تواناست. در چنین محیط‌هایی، مدیران برای نگهداری و پشتیبانی ساختار کسب‌وکار، بدون تلاش برای بهبود مستمر، اولین کاری که می‌کنند جذب الکی نیروست، در حالی‌که لزوما نیازی به اینکار نیست. این یعنی به اندازه‌ی افزایش حجم کاربران یا مشتریانتان حتما و الزاما نیازی به افزایش جذب کارکنان بیشتر ندارید بلکه با رویکرد بهتر می‌توان به نتیجه‌ی دلخواه رسید.

پرواضح است که کنترل و مدیریت درخواست‌ها و دارایی‌های کاربران در کسب‌وکارهایی که دارای چندین مکان مختلف هستند کار ساده‌ای نیست، به‌ویژه اگر مجهز به چارچوب‌ و یا ابزار منسجم و یکپارچه‌ای نباشید.
ابزارهای چارچوب ITIL این امکان را در اختیارتان می‌گذارند تا علاوه بر تفکیک مکان‌های مختلف بتوانید آنها را در یک نقطه‌ی واحد با حداقل نیرو هندل کنید. فرض کنید دارای چندین ساختمان در چندین نقطه‌ی شهر یا کشور هستید، اگر بدانید چند قلم دارائی در دفتر مرکزی دارید و چند دارائی در شهری دیگر و یا بدانید چه حجم از درخواست‌های وارد شده مربوط به کدام دارایی و کدام ساختمان است و چه میزان ترافیک توسط کاربران یا مشتریان به سمت واحدهای ارائه‌ی خدمت سرازیر می‌شود، باعث می‌شود توان عملياتي بهتر و بیشتری داشته باشید. زیرا بر اساس داده‌کاوی است که شما یک دید کلی خواهید داشت.
چارچوب ITIL یک تصویر بزرگ یا Big Picture به مدیران واحدهای خدماتی می‌هد این یعنی آنان با اشراف کامل به حجم، اندازه و ظرفیت هر مکان، قادرند تا تغییرات گسترده را با نرخ ریسک کمتر انجام دهند، تصمیم‌گیری آگاهانه و بهتری داشته باشند و هیچ چیزی از چشمانشان دور نماند.
اتوماسيون‌سازی فرایندها و تجمیع حجم ورودی ترافیک درخواستی‌ها در یک نقطه‌ی واحد برای کاهش نرخ آن، این قدرت را به شما می‌دهد تا به نسبت نیاز واقعی و بر اساس خروجی مورد انتظار اقدام به تشویق کارکنان فعلی بکنید و یا در صورت لزوم حداقل‌ها را جذب کنید.
جذب نیرو هنر نیست وقتی از پس برآورده کردن حقوق و مزایای آنان‌ برنیایی. یکی از مهمترین وزنه‌های افزایش هزینه‌های ارائه‌ی خدمت، حضور حجم زیادی از نیروهای بلااستفاده یا کم‌کارکرد و یا گرانقیمت است‌.
چارچوب ITIL هزینه‌های ارائه‌ی خدمت را به معنای واقعی کاهش می‌دهد.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x