سوارکاری با ITIL؟

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

واقعاً ITIL به ما چه چیزی می‌دهد؟ این پرسش بسیاری از مدیران و کارشناسان ارائه‌ی خدمت است. فارغ از تمرینات و نتایج و شعارهایی که ممکن است به دلایل مختلف هرگز عملی نشود اما درنتیجه‌ی آموختن این چارچوب محبوب و حتی درگیری اندک با روال پیاده‌سازی آن، یک هدیه‌ی ناب برای شما به ارمغان خواهد آورد و آن نگاه مدیریتی است. نقل است که ریشه‌ی کلمه Manage برگرفته از یک واژه‌ی بسیاری قدیمی فرانسوی است به معنای رام کردن اسب یا عنان در دست گرفتن. به عبارتی یعنی سوارِ کار شدن. پس کسی که مدیر است یعنی سوار بر کار است. یعنی سوارکار است! این‌رو داشتن نگاه مدیریتی و سوار بر کار شدن، جزو داشته‌های ارزشمند فردی است که هم کمک بسزایی در انجام وظایف محوله‌ی او در زندگی شخصی می‌کند و هم در سازمان. تصور این‌که یک کارمند نه به‌واسطه‌ی تجربه و یا سابقه بلکه به لحاظ داشتن دید مدیریتی، کارهایش را مدیریت و کنترل کند خواسته‌ای است که بسیاری به دنبال چنین افرادی می‌گردند و چنین دیدی قطعاً از او یک مدیر خواهد ساخت حتی اگر سمت سازمانی‌اش این نباشد.
×××
ناگفته پیداست که یکی از لذت‌بخش‌ترین ورزش‌ها سوارکاری است. سوارکاری به معنای نشستن بر پشت یک چارپا و کنترل حرکات اوست. ورزشی برای متحد کردن و ترکیب انسان و مرکب (مثل اسب). اولین گام یادگیری سوارکاری، یادگیری ارتباط برقرار کردن با اسب است. وقتی کسی با کار ارتباط بگیرد می‌تواند بر آن سوار شود تا سوار نشوید عنان در دست نمی‌توانید بگیرید و تا عنان در دست نگیرید او را نمی‌توان به هرجایی که خواستید هدایت کنید و یا هر حرکتی خارق‌العاده‌ای که دوست دارید را به نمایش بگذارید. پس تا زمانی که سوارکار نشده‌اید، افسار چیزی در دستتان نیست!
داشتن دید مدیریتی، کاری است که ITIL حتماً به شما می‌دهد و این یعنی سوارکاری!
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x