سیلو دربسته نباشید!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

از اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربیات نباید واهمه داشت. اوضاع اسفبار اقتصادی کشور و نبود امنیت شغلی مزید بر وجود سیلوهای در بسته‌ای است که گویی هرگز قرار نیست کسی از آن منتفع شود.
از دعواهای بین ITIL و DevOps همین بحث وجود سیلوهای اطلاعاتی است. در حالی‌که ITIL مکرر اً تاکید می‌کند که تمرین مدیریت راهکار یا Solution Management برای اشتراک‌گذاری اطلاعات و تجربیات است اما باز عده‌ی بسیاری از این کار شانه خالی می‌کنند. همیشه به دوستانی که آموزش می‌دهم این را عنوان می‌کنم که نترسید از این‌که چیزی را به دیگری منتقل می‌کنید زیرا هرچقدر انباشت اطلاعات فعلی شما در داخل سیلوهای ذهنی‌اتان بماند سراغ آپدیت آن‌ها نخواهید رفت اما اگر آن‌ها را به اشتراک بگذارید شبیه این است که این سیلو را خالی کرده‌اید و اکنون باید برای پر کردن مجدد آن اقدام کنید آن‌هم با اطلاعات و تجربیات به‌روزتر و دست‌ اول‌تر.
×××
اشتراک‌گذاری اطلاعات باعث می‌شود دنبال تجربیات جدید بروید زیرا برای این‌که از قافله عقب نمانید، خواه‌ناخواه به سوی رشد پرتاب خواهید شد.
مثلاً من نرم‌افزار آفیس نسخه‌ی ۲۰۱۳ بلدم اگر آن را با شما به اشتراک بگذارم تنها چیزی که از دست داده‌ام آفیس نسخه‌ی ۲۰۱۳ است و اکنون می‌توانم با سیلوی خالی شده از آن به سراغ یادگیری آفیس نسخه ۲۰۲۰ بروم.
این یعنی در بهترین حالت کسی که از اطلاعات شما استفاده می‌کند یک پله از شما عقب‌تر است.
از این رو بدون هیچ ترسی داده‌های خود را به اشتراک بگذارید امنیت شغلی شما را داده‌های قدیمی تضمین نمی‌کند بلکه اطلاعات و یادگیری‌های به‌روز ضمانت می‌کند.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x