مدیریت مشکل بلد باشیم کافی است!

مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه

این ۵ نکته‌ی کلیدی اساس مدیریت هر نوع مشکلی است:
نکته 1 – مشکلات را ثبت کنید.
تا ننویسید اتفاق نمی‌افتد. نوشتن یعنی این‌که روی آن موضوع حداقل اندکی اندیشیده‌اید که چه چیزی بنویسید! پس بنویسید تا مطمئن شوید که مشکلات را برای حوادث تکراری و برای حوادث بزرگ ثبت کرده‌اید. ایجاد “5 خرابی پرتکرار” یا “10 حادثه‌ی وحشتناک” یعنی نوشتن و ثبت گزارش مشکل به شما در تمرکز بر روی مشکلات با بالاترین اولویت کمک بسزایی خواهد کرد.
×××
نکته 2 – روی راه‌حل‌ها تمرکز کنید، نه دلایل ریشه‌ای.
دلایل ریشه‌ای، چالش‌های بنیادین هستند که از بین بردن و یا تغییر آن معمولاً زمان‌بر و البته هزینه‌بر است. پس درحالی‌که کسب‌وکار در رنج است، هفته‌ها را صرف تجزیه‌وتحلیل علل ریشه نکنید. تلاش‌های اولیه را روی تعریف یک محرک (برای شناسایی حوادث مرتبط با مشکل) و اقدامات بازیابی (برای به حالت نرمال درآوردن کسب‌وکار و درنهایت برای انجام کار در سریع‌ترین زمان ممکن متمرکز نمایید.
×××
نکته 3 – بر فرصت‌های بهبود تمرکز کنید، نه سرزنش کردن.
هر مشکلی دلایل متعددی دارد، نه‌فقط یک علت اصلی. بجای سرزنش هر علت، باید روی فرصتی که ممکن است به‌سوی بهبود رفت تمرکز کرد وگرنه شماتت کردن بیهوده، هدر دادن وقت است.
×××
نکته 4 – کارکنان را در تکنیک‌های تجزیه‌وتحلیل آموزش دهید.
افراد فنی باید یاد بگیرند که چگونه مشکلات را تجزیه‌وتحلیل کنند. حل مسئله، یک‌رویه‌ی انسانی است و می‌شود به‌صورت اکتسابی آن را آموخت. مهارت حل مسئله را به آنان به‌خوبی یاد دهید.
×××
نکته 5 – معیارهای مدیریت مشکل و تأثیر آن بر کسب‌وکار را تعریف و مشخص کنید.
چه چیزی از مدیریت مشکل برای کسب‌وکارتان مهم است. معیارها کمک می‌کنند بفهمید روند حل مسئله چقدر خوب کار می‌کند و چقدر به نیازهای تجاری پاسخ می‌دهد؟‌ پس بجای سنجش مدت‌زمان یافتن علت ریشه‌ای مشکل، که یکی از معیارهای بد در مدیریت مشکل است به مواردی بپردازید که برای مشتریان شما مهم و ارزشمند است.
www.Soroushane.ir

0 0 رای
امتیازت به این مطلب؟
عضویت در سایت
اطلاع رسانی
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
error: لینک های همرسانی مطلب پایین هر صفحه هست لطفا به اشتراک بگذارید
0
نظرت مهمه حتماً بنویس!x